Gombócérzés a torokban, vagyis a globus szindróma

Globus szindróma a neve annak a tünetegyüttesnek, amelynek lényege, hogy a betegek úgy érzik, a torkukban fájdalommal nem járó csomó, duzzanat van. Sokféleképpen írják le, a leggyakrabban úgy, mint egy gombócérzést, szorítást, idegentestérzést. Jellegzetessége, hogy evés vagy ivás után a panaszok gyakran enyhülnek. Tekintsük át ezt a témát részletesen!

Bővebben itt olvashat a Webbeteg oldalán.

A globus szindróma egy olyan tünet, amikor az emberek érzik, mintha valami akadna az általuk lenyelt levegővel az öregtorokban, vagy mintha egy dudor lenne a torokban.

Globus szindróma általában nem jár fájdalommal, de az emberek néha érezhetnek nyomást vagy feszültséget.

A globus szindróma leggyakrabban pszichológiai okokból alakul ki, például stressz, félelem, vagy érzelmi zavar következtében. Azonban lehet, hogy valamilyen fiziológiai ok is okozza, mint például a reflux, a légcsőgyulladás, vagy a nyaki gerinc sérülés.

Kezelése a kiváltó októl függ. Ha pszichológiai okok állnak a háttérben, akkor a pszichológiai terápiák, mint például a beszélgető terápia, a relaxációs technikák, vagy a kognitív viselkedésterápia segíthetnek. Ha fiziológiai okok állnak a háttérben, akkor a kezelés a kiváltó ok kezelését fogja magában foglalni.

SZABADSÁG

November 15 - 18 között a gyógyszertár szabadság miatt zárva

ZÁRVA

ENJOY READING...

Enter your email address and get the

FREE cheat sheet for blog writing.

Nyári szabadság aug. 21-ig

Patikánk augusztus 8-21. között nyári szabadság miatt zárva tart.

Újra nyitás augusztus 22.-én  8:00

Months